Sidor

06 juli 2009

Sommarpåsen har anlänt (för ett bra tag sedan)

Så, nu är jag tillbaka på bloggen efter semesterresa, altanbygge och lite annat sommarkaos.

Jag har fått ett kul sommar-paket på posten (En bok om dagens sommarpåse lyx) ! Det innehöll snygga servetter, en påse kryddblandning och en påse örtte som låter spännande, en smart utflykts-sked-gaffel. Två böcker fick jag: Arto Paasalinnas Domedagen gryr som ljudbok och Henning Mankells Kinesen. Jag har inte läst någon av böckerna, och tros att de är så välkända har jag faktiskt inte läst någon av författarna ens. Jag har faktiskt ett par andra olyssnade Paasalinna i bokhyllan, som inte blivit liggande pga ointresse utan pga att jag ganska nyligen började lyssna på ljudböcket på allvar. Eftersom jag väldigt sällan, snudd på aldrig, läser deckare har jag inte heller läst Mankell. Men jag har en tid tänkt att jag måste ge genren en ärlig chans, och Kinesen verkar av baksidestexten att döma vara intressant på många sätt. Roligt att få en bok som jag säkert annars hade missat att ens titta närmare på. Jag ser fram emot att läsa den när vardagen rullar på igen, för nu på semestern finns det ingen tid eller ro för tjocka böcker!
Tack så mycket Eva för det fina paketet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar