Sidor

12 september 2010

Mina läsare, med ludd i inälvsmaten

Jag har ju varit borta härifrån ett bra tag, pga att blogglivet helt enkelt inte fick plats i vardagen, och har just hittat den nya statistik-fliken! Det är kul att se att folk har ramlat in på bloggen då och då, även under uppehållet. Mitt inlägg Vem är egentligen Jonas Hassen Khemiri? verkar vara det mest lästa, och flera har googlat på just Khemiris namn. Titeln är måhända lite missvisande, så jag undrar just om dessa läsare hittade det de sökte.

En sak är säker, och det är att personen som sökte på "ludd i inälvsmat" rimligtvis inte hittade det hen sökte! Och jag undrar så vad det var som orsakade den sökningen. Ludd i inälvsmat!? (Och i.o.m. det här inlägget har jag antagligen garanterat en förstaplacering på google på just den sökningen!)

6 kommentarer:

  1. Ny snygg layout - gillar den! Har saknat dig i bloggen. Och IRL. Kram!

    SvaraRadera
  2. *fniss* Googlingar är hemskt intressanta. Jag hade nån som rätt nyss goglade på "gide +"riktigt med vilka inställningar"" Jag förstår inte riktigt vad de var ute efter. För övrigt är det väldigt många som googlar på Strömstedts bok om Ruth Ellis och hamnar hos mig .-)

    SvaraRadera
  3. Haha, statistikverktyget är faktiskt väldigt intressant att titta på.:) Ludd i inälvsmat... tja, jag kan inte komma på vad som menas. "Gide +riktigt med vilka inställningar" tolkar jag dock som "Guide+ VIKTIGT med vilka inställningar"... man ska inte tro att folk stavar rätt alltid...

    SvaraRadera
  4. Jamen, det måste det ju vara, Bokomat! Jag brukar vara rätt bra på att tolka vad folk egentlgien menar, men eftersom den här besökaren stannade i över tio minuter och klickade sig runt rätt rejält, så tolkade jag det inte precis som att hen hade kommit fel, utan tyckte det var kul på min blogg. Fast möjligen var alltihop bara ett frenetiskt försök att hitta guiden, då...

    SvaraRadera
  5. Vixx: Kan man se hur länge folk är inne? Och hur de klickar runt? *novis*

    SvaraRadera
  6. L: Jag har google analytics kopplad till min blogg och där kan jag se alla sökorden. Och ibland sorterar jag på vilka sökord som folk sökte på som stannade länge på bloggen. Eller på hur många sidor nån besökte. Och så lägger man ihop ett och två... (man ser inte lika mycket i statistiken som finns inbygd i blogger, numer).

    Men man kan lätt bli fast och fascinerad av statistiken. :-)

    SvaraRadera