Sidor

24 november 2009

Outforskad mark(lund)

När jag nu har läst en så fantastisk bok kände jag att jag liksom inte kunde påbörja någon annan bok som jag misstänkte var riktigt bra. Som om det skulle göra mig otrogen eller få förälskelsen att blekna. Och så är det kanske inte heller helt juste mot den nya romanen att bli jämförd med sin företrädare. Därför har jag nu valt något helt annat, något helt otippat och helt utan förväntningar. Jag letade bland lagret av ljudböcker som vi samlat på oss och hittade Liza Marklund. Jag har aldrig läst något alls av henne och jag har ingen aning om ifall denna (Nobels testamente) är någon av höjdarna eller inte. Det kändes hursomhelst lite kul att hoppa vidare till något så oväntat. Uppläsningen är inte dålig och texten tillräckligt spännande för att hålla mig vaken i mörkret i bilen på väg till jobbet. Fast jag måste säga att jag hittills har väldigt svårt att känna någon som helst sympati med huvudkaraktären - nej, då är mördaren mer intressant!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar