Sidor

05 oktober 2010

När andra säger det bättre

Både Som en roman och Drottningen vänder blad, som jag just har läst, innehåller så många klokheter, små välformulerade aforismer som jag vill skriva av och rama in. Jag borde nog på allvar i alla fall göra det förra och samla citat någonstans. Frågan är hur och var? Helst vill jag ha dem i en tjock, vacker anteckningsbok jag köpte förra hösten, som står i hyllan och väntar på sitt syfte. Om jag nu ska våga mig på att ens börja skriva i den. 280 sidor förpliktigar! Det gäller t.ex. att hitta ett passande citat att inleda med.

Samlar du citat? Var i så fall?

1 kommentar:

  1. Nej, jag samlar inte, men har tänkt som du, att jag måste börja! Jag älskar när man dyker på meningar som är så perfekta! Jag tror jag ska börja på stört. Har en fin anteckningsbok från Bokmässan (en sån där Penguin) som skulle passa perfekt!

    SvaraRadera